کادر دبیرستان  
 
  مدیریت  
 
آقای حسین عابدی
 
 
  حدیث روز  
حدیث روز
 
👈 سخن مدیر 👉
 
"قل هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون " سوره زمر آیه 9
مهری که به مهر داریم ، از آن جهت است که مهر یک آغاز است .
شروعی دوباره است تا آگاهی های بیشتری کسب کنیم و به دانش و بینش بیشتری مجهز شویم و راه را بهتر بشناسیم .
در این راه باید بدانیم دانش آموزان نیز حقوقی دارند از جمله این حقوق :
حق بیان و اظهار نظر است که باعث تقویت اعتماد به نفس و احساس مسئولیت در فرد می شود و نقش سازنده ی فرد را در جامعه بیشتر می کند.
حق احترام ، همانند هر فرد دیگری دانش آموزان حق دارند که احترام خود را حفظ کنند و به دیگران نیز احترام بگذارند.
حق نشاط و شادی در محیطی  که با نشاط و شاد باشد زمینه های بیشتری برای رشد روانی و فکری دانش آموزان وجود دارد و بر عکس در محیط های خشک و بی نشاط با کاهش سطح یادگیری و آموزش روبرو می شویم .
حق بهداشت از نظر محیطی، اجتماعی و روانی حق مسلم دانش آموزان است که هم از طرف مدرسه باید رعایت شود.
استفاده از این حقوق مسلم زمانی ممکن است که دانش آموزان به آن ها آگاه و خود مجری آنها باشند.
مهر فرصتی است تا در سال جدید دانش آموزی خود ، همراهانی مصمم تر، هم فکرانی تازه تر، اندیشه هایی متعالی تر و شناختی عمیق تر از ایده ها ، افکار جامعه و جهان معاصر کسب کنیم .برای رسیدن به این هدف باید همزمان با پویایی و سلامت جسمی و روحی با الفبای علم آشنا شویم . در دبیرستان دوره دوم سطح علوم پایه ای که می آموزیم ما را به دانشگاه مرتبط می سازد و تا الفبای علوم مختلف را نیاموزیم در رشد فکری و اندیشه ای و درک جهان اطراف موفق نخواهیم شد.
یکی از مهمترین حقوق دانش آموز حق کسب علم و دانش آموز حق کسب علم و دانش است که همانطور که قبلا نیز اشاره شد این حقوق را دانش آموزان به شرطی کسب می کنند که مجری آن باشند.
برای تمام دانش آموزان عزیز که با اراده و تصمیم قوی برای کسب حقوق خود پای در راه علم آموزی و مهرورزی نهاده اند آرزوی موفقیت دارم .
علم بیاموزید زیرا علم ، رشته پیوند شما و خدای عزو جل است.
 پیامبراکرم ( ص)
 با آرزوی موفقیت روز افزون برای یکایک آینده سازان کشور اسلامیمان ایران عزیز
حسین عابدی قینرجه 
مدیر دبیرستان هیات امنایی امام علی علیه‌السلام 
مهر ۱۴۰۳
 
 
 
اهم وظایف مدیریت مدارس
 
نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیتهای فوق برنامه و مراقبت در پیشرفت امور آموزشی ، پرورشی و اداری مدرسه بر مبنای برنامه های مصوب .

ـ هدایت و همكاری با كاركنان آموزشی و اداری در حسن اجرای برنامه ها و وظایف مصوب و راهنمائی آنان در جهت هماهنگ ساختن فعتلیتهای روزانه و نیل به كیفیت مطلوی جریان كار آموزشی ، تربیتی و اداری مدرسه .

ـ اقدام به تشكیل شوراها بویژه شورای معلمان و گروههای آموزشی ، پرورشی و نظارت مستقیم بر فعالیت آنان از طریق شركت مستمر در جلسات مربوط و ارسال پیشنهادهای ارائه شده به اداره متبوع جهت اقدام لازم .

ـ تشكیل جلسات عمومی اولیاء دانش آموزان و كلاسهای آموزش خانواده برای آنان .

ـ اقدام به تشكیل انجمن اولیاء و مربیان كشور در جلب مشاركت اولیاء دانش آموزان در انجام امور واحد آموزشی و تشكیل جلسات و انجام فعالیتهای مربوط به ان بر طبق اساسنامه و دستورالعملهای صادره از طرف وزارت آموزش و پرورش و نظارت برحسن اجرای وظایف انجمن اولیاء و مربیان .

ـ حضور در كلاس درس معلمان ومربیان ومشاهده روش كاروتدریس آنان و مشاوره برای اصلاح پیشبرد روشها .

ـ دعوت از روحانیوین و صاحبنظران و اساتید متعهد و اگاه به مسائل تعلیم و تربیت بمنظور انجام مشاوره و راهنمائی و ایجاد هماهنگی بین اولیاء و مربیان در اجرای شیوه های تربیتی و ارتقاء فكری علمی و ایمان كاركنان مدرسه با هماهنگی منطقه ذیربط .

ـ بررسی و شناسائی معلمان و مربیان و دیگر كاركنان مدرسه كه نیازمند به دوره های بازآموزی و كار آموزش هستند و معرفی آنان به اداره متبوع جهت اقدام لازم .

ـ كوشش و تلاش مستمر در جهت رعایت موازین اسلامی از سوی كاركنان و دانش آموزان و آشنا كردن دانش آموزان با مسائل مذهبی و اخلاقی و ترغیب آنان در این زمینه .

ـ شركت فعال در دوره های كارآموزی و گردهم آئیها جلسات پرورشی ، آموزشی و اداری كه از طرف وزارت آموزش و پرورش و سازمانهای مربوط تشكیل میشود و كوشش در بهره گیری از نتایج بررسیها برای بهبود امور آموزشی ، پرورشی و اداری مدرسه از طریق طرح مسائل مربوط در شوراهای معلمان و مربیان و دیگر كاركنان .

ـ نظارت بر رفتار و رابط دانش اموزان و كاركنان مدرسه و اتخاذ روشها و تدابیری كه همكاری و هماهنگی صمیمانه بین آنان را فراهم اورد .

ـ كسب اطلاع مستمر و دقیق از پیشرفت یا عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان و همكاری و تبادل نظر با اولیاء و راهنمائی انان جهت نیل به پیشرفت كار مدرسه و رفع دشواریها .

ـ ابلاغ كتبی نتایج امتحان دانش آموزان و اعلام نظریات معلمین به اولیاء دانش آموزان بمنظور بررسی علل رشد یا افت تحصیلی .

ـ كوشش در گسترش فضای مدرسه و تجهیز آن به نمازخانه ، سالن سخنرانی ، كتابخانه و وسایل ورزشی بهداشتی و وسایل آموزشی ، پرورشی دیگر با بهره گیری از همكاری و خدمات فكری و اجرائی اولیاء و انجمن اولیاء و مربیان و افراد خیر .

ـ نظارت و مراقبت در استفاده از وسایل كمك آموزشی و ثبت فعالیتهای انجام شده از سوی معلمان در دفاتر ذیربط و اهتمام در آماده نگهداشتن تجهیزات وسایل كار و امكانات برای استفاده مطلوب دانش آموزان و دخالت دادن و چگونگی فعالیت در دروس عملی در ارزشیابی .

ـ كوشش در انجام فعالیتهای تربیتی و اجتماعی دانش آموزان از طریق تشكیل گروهها و انجمنها دانش آموزی با رعایت مقررات .

ـ همكاری و هماهنگی با سایر سازمانها و نهادها براساس ضوابط مقرر .

ـ اقدام به ایجاد محیطی كاملاً مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان به خدا و تقوی و پیشگیری از نفوذ آفات فكری و اخلاقی و شكوفا شدن استعدادها .

ـ نظارت دقیق بر نحوه رفتار و كردار و پوشش اسلامی دانش اموزان در داخل و خارج از مدرسه براساس موازین و دستورالعملهای مربوط .

ـ نظارت براجرای مراسم صبحگاهی و برگزاری نماز جماعت .

ـ سعی در شناخت دانش آموزان كم بضاعت و ایجاد زمینه كمك با حفظ شئون و شخصیت آنان .

ـ نظارت برحسن اجرای امتحانات كتبی ، شفاهی و عملی و نحوه تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان از سوی معلمان .

ـ اهتمام در مورد شناسائی دانش آموزانی كه ناهنجاریهای رفتاری ، نارسائیهای اخلاقی و مشكلات خانوادگی دارند با همكاری معلمان و ادقام در اصلاح و رفع مشكلات آنان به طرق مقتضی .

ـ نظارت بر حسن اجرای امتحانات تشخیصی ، تدریجی ، پایانی دانش اموزان با رعایت مفاد آئین نامه و دستورالعملها .

 
 
 
 
 
 
 
 
 
مدیر دبیرستان
آقای حسین عابدی با 28 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش به عنوان مدیریت دبیرستان در مدرسه حضور دارند. ایشان دارای مدرک لیسانس در رشته زیست شناسی و فوق لیسانس در رشته مدیریت آموزشی هستند و 2 سال است که مدیر دبیرستان هیات امنایی امام علی (ع) هستند.